ככה זה התחיל
 

ככה זה התחיל

דרכו של הכפר מתחילה עם יונה פישר, יליד פולין שגדל בבלגיה והיה מתומכיו הנלהבים של ד"ר בנימין זאב הרצל. פישר נטל חלק פעיל בכמה קונגרסים ציוניים, והיה חבר הוועד הפועל הציוני ונשיא ציוני בלגיה

'יש לשכפל את המודל החינוכי של כפר יונה לרשויות מקומיות נוספות',

אמרה ד"ר סולי נתן, מנהלת מחוז מרכז של משרד החינוך בעת ביקורה בכפר יונה
ביום ג', ה- 28 בפברואר, אירחו ראש מועצת כפר יונה, אפי דרעי, רינה שבתאי, מנהלת אגף החינוך מינה ענתבי, המפקחת המתכללת ומנהלי המחלקות ברשות, את צמרת מחוז המרכז של משרד החינוך ובראשם מנהלת מחוז מרכז של משרד החינוך, ד"ר סולי נתן.
מנהלת המחוז הגיעה להתרשם מהעשייה החינוכית הרחבה בכפר יונה ואף ציינה בסיכומו של יום- "אני גאה במערכת החינוך של כפר יונה. לאחר שנים של עשייה, אין כמו מראה עיניים".

תחילת ביקורה של מנהלת המחוז נפתח בגן 'הדרים', שם הוצגו בפנייה מספר דברים: טיפוח מיומנויות למידה עצמאית במוקדי הגן, קידום הישגים באמצעות משחק סוציו- דרמטי, פעילויות אורייניות (במסגרת תכנית רצפים), התנסות בתהליכי חקר ועוד.

משם נמשך הביקור אל בית החינוך ממ' "רימון" (בית ספר צומח), שם התקבלה מנהלת המחוז על ידי מנהלת בית החינוך, סימה אטיאס, והוצגו בפניה שיטות העבודה, התפיסה הארגונית הסדורה בבית החינוך, הפעילויות השוטפות, כגון: ביה"ס מנגן, חינוך ליהדות כתרבות (תל"י), למידה בחברותא, קידום הישגים נדרשים בעברית לכיתה א' ב' (פרטני). ד"ר נתן ציינה בפני הנוכחים כי בית החינוך 'רימון', הוא בית ספר עם ערכים, "ראינו כיצד היעדים מתורגמים בשטח הלכה למעשה".

בהמשך, ביקרה מנהלת המחוז בבית חינוך ממ' יסודי "הדר", שם הוצג בפניה, על ידי מנהלת בית החינוך כרמית ברגמן-סמוראי: יעדים, דרכי  עבודה הדגשים פדגוגיים ומבנה ארגוני מחודש ששם דגש על השקעה בפיתוח הצוותים החינוכיים, בתחומי הדעת השונים ובו במידה השבחה של מעגלי ההוראה-למידה-הערכה, הלוקחים בחשבון את צרכיו האישיים של כל פרט. הביקור הוכתר בהצלחה, וד"ר נתן התרשמה מאוד מהאקלים המיטבי בבית-החינוך ומהשיפור בהישגי התלמידים.

לבסוף, הגיעה ד"ר נתן לבית הספר השש שנתי 'איש שלום', שהצליח לגרוף מחמאות רבות יחסית לגילו הצעיר של בית ספר צעיר. קבלת הפנים לוותה בתצוגות ויצירות על ידי התלמידים. מלכה חלוץ, מנהלת בית הספר, הציגה בפני מנהלת המחוז את ההתפתחות הבית הספרית, את החזון, היעדים ודרכי הפעולה. במקום נערך רב שיח- בו תלמידים ומורים מספרים סיפרו מנקודת מבטם על אופן פעולתו של בית הספר. "השיעורים מועברים ברמה אקדמאית, רואים עבודה ערכית ומצוינת מצד המורים ומצד ההורים שרואים בעבודת המורים שליחות ייעודית. יש הרגשה כאן שכל אחד מהתלמידים יכול להגיע בזכות הצוות הנפלא שנמצא פה לרשותם", אמרה ד"ר סולי נתן.

לסיכום ציינה כי הפעילות של הילדים והמורים מחממת את הלב, "ניכר כי נעשית עבודה חינוכית במוסדות החינוכיים בכפר יונה, התלמידים שאני רואה כאן לנגד עיניי הם דור המנהיגים הבא של מדינת ישראל. בתחום החינוך לערכים, צוינו לטובה בתי הספר והגן בהם ביקרה ד"ר סולי נתן לטובה ועל כך שנעשית כאן בהם עבודת חינוך אמיתית, המתאפשרת תודות לשיתוף פעולה פורה בין המורים, התלמידים וההורים, עבודה יומיומית עקבית ושיטתית וצוות מסור ומתפתח תמידית. כל אלה מגבירים את תחושות השייכות והאוטונומיה של התלמידים. "ללא ספק, כפר יונה יכולה להוות דוגמה ומופת למה שאנחנו מצפים שיקרה בבתי ספר ובגנים עם תלמידים".

ראש המועצה , אפי דרעי סיכם ואמר: "מערכת החינוך בכפר יונה מתגייסת למען כל תלמיד כאחד, המועצה תמיד עומדת לרשות התלמידים, בתי הספר וצוותי הפיקוח החינוכי יחד עם הקהילה מובילים את בתי הספר להישגים מדהימים. כמו כן, הוסיף וציין ראש המועצה, כי הוא מקווה להמשיך למצוא לכל ילדי הקצה מסגרת חינוכית המתאימה לצרכים החינוכיים שלהם. שתתאים להם. אני מצפה שבוגרינו יצאו ממערכת החינוך שלנו מצוידים בתעודת בגרות איכותית, שתפתח בפניהם דלתות בחינוך האוניברסיטאי, ובמערכת ערכים אשר תהפוך אותם לאזרחים מועילים ותורמים לחברה הישראלית. שהבוגרים שלנו יהיו בוגרים עם ערכים ושיוכיחו את עצמם."

הדפסשלח לחבר
© Daronet LTD.
דרונט בניית אתרים