על פי חוק הרשויות המקומיות (ערר על קביעת ארנונה כללית) תשל"ו-1976 (להלן: "החוק"), מי שחויב/ה בתשלום ארנונה כללית, רשאי/ת להגיש השגה בכתב למנהל הארנונה, תוך 90 ימים מיום קבלת הודעת התשלום.

באילו מקרים ניתן להגיש השגה?

  • כאשר הנכס שבגינו נדרש התשלום אינו מצוי באזור, כפי שנקבע בהודעת התשלום.
  • כאשר בהודעת התשלום נפלה טעות בציון סוג הנכס, גודלו, או השימוש בו.
  • כאשר המשיג/ה אינו/ה "המחזיק/ה" בנכס ("מחזיק" כמשמעותו בסעיפים 1 ו- 269 לפקודת העיריות).

שימו לב!

  • פנייה למנהל הארנונה שאינה במסגרת התנאים והמועדים הקבועים בחוק, לא תיחשב כהשגה.
  • הגשת השגה אינה עילה לעיכוב התשלום או לדחייתו.
  • במסגרת הטיפול בהשגה, ייתכן שתבוצע ביקורת בנכס לצורכי ארנונה.

נוהל טיפול בהשגה

מנהל הארנונה ישיב למשיג תוך 60 יום מיום קבלת ההשגה. ועדת הערר רשאית להאריך את מועד מתן התשובה ב-30 ימים נוספים.

ניתן להגיש השגה באמצעות טופס מקוון >> או שילחו באמצעות הדואר: שרת 4, כפר יונה4035804  
שימו לב! יש לוודא, כי ההשגה התקבלה במרכז התשלומים העירוני או בגזברות העירייה.