מבקרת העירייה, עו"ד אורית בז'רנו שפירא, אמונה על בדיקת פעילות העירייה, תאגידים ציבוריים של העירייה וכן גופים אשר העירייה משתתפת בתקציבם כדי עשירית או  משתתפת במינוי הנהלתם, כל זאת בהתאם לחוק. עוד על פי חוק, מבקרת העירייה משמשת גם כממונה על פניות הציבור.

תפקידי המבקרת

  • בחינת ביצוע פעולות העירייה בהתאם לדין, לרבות ביצוען בידי אדם המוסמך לעשותם, תוך שמירה על טוהר המידות ועקרונות היעילות והחיסכון.
  • בחינת פעולות עובדי העירייה.
  • בחינת הוראות נוהל של העירייה ועמידתו בקיום הוראות כל דין, טוהר מידות ועקרונות היעילות והחיסכון.
  • ביצוע ביקורת על הנהלת חשבונות העירייה, בדגש על דרך החזקת כספי העירייה, החזקת רכושה ושמירת עליהם באופן מניח את הדעת.

דו"חות המבקרת

ממצאיה של מבקרת העירייה מגובשים בדו"ח שנתי המוגש, כנדרש בחוק, אחת לשנה, לראש העירייה ולוועדת הביקורת. דו"ח זה מכיל ממצאים המגובים בהמלצות שהמבקרת  העלתה וסיכמה בעבודתה. על פי חוק, דוח הביקורת מתייחס לפעילויות אשר בוצעו במהלך השנה שקדמה לשנת פרסום הדו"ח. לאחר הדיון בדוח במליאת העירייה נשלח עותק  מהדו"ח למשרד הפנים. ממצאי הביקורת, מסקנותיה והמלצותיה של מבקרת העירייה מקבלים תוקף לאחר אימוצם ואישורם בוועדה לענייני ביקורת של העירייה ולאחר שמליאת העירייה קיבלה ואישרה את המלצות הוועדה.

דו"חות מבקרת העירייה

ועדה לתיקון ליקויים

הממונה על תלונות הציבור

מבקרת העיריה, עו"ד אורית בז'רנו שפירא, מכהנת גם כממונה על תלונות הציבור, מתוקף חוק הרשויות המקומיות (ממונה על תלונות הציבור), תשס"ח-2008.

מי רשאי להגיש תלונה?

כל אדם, בעצמו או על ידי מיופה כוח.

על מי ניתן להתלונן?

  • על הרשות המקומית ומוסדותיה – על עובד, על נושא משרה או על ממלא תפקיד ברשות המקומית.
  • על גוף עירוני מבוקר (כמוגדר בפקודת העיריות) - על עובד, על נושא משרה או על ממלא תפקיד בו.

על מה ניתן להתלונן?

על מעשה הפוגע במישרין במתלונן עצמו, או מונע ממנו במישרין טובת הנאה, או מעשה הפוגע במישרין באדם אחר או המונע ממנו במישרין טובת הנאה והמתלונן קיבל, להנחת דעתו של הממונה על תלונות הציבור, את הסכמתו של אותו אדם להגיש תלונה בעניינו;
נושא תלונה הנוגע לעירייה יכול להיות, בין השאר, על מעשה או מחדל שהינו בניגוד לחוק, או שנעשה ללא סמכות חוקית, או בניגוד למינהל תקין, או שיש בו משום נוקשות יתירה או אי צדק בולט.

על מה לא ניתן להתלונן?

  • תלונה בעניין התלוי ועומד בבית משפט או בבית דין, או שבית משפט או בית דין הכריע בו לגופו.
  • תלונה שהממונה על תלונות הציבור סבור שהיא קנטרנית או טורדנית.
  • תלונה על פעולה שיפוטית או מעין שיפוטית (כמו על ועדת ערר לענייני ארנונה).
  • תלונה של עובד בעניין הנוגע לשירותו כעובד, אולם יהיה בירור על מעשה החורג מהוראות חוק, תקנות, הסכם קיבוצי או מהסדרים כלליים שנקבעו כדין.
  • תלונה בעניין שכבר הוגשה לגביו תלונה למבקר המדינה בתפקידו כנציב תלונות הציבור לפי חוק מבקר המדינה, התשי”ח– 1958 [נוסח משולב]‏.
  • תלונה אנונימית ותלונה שהוגשה לאחר שעבר שנה מיום המעשה לא תטופל, אלא אם נציב תלונות קבע אחרת.

הבהרה

יובהר כי הממונה על תלונות הציבור אינה משמשת כתחליף לבעלי התפקידים השונים במועצה מתוקף אחריותם בנושאים שעליהם הם מופקדים ואינה ערוץ לפנייה ראשונית של המתלונן. טיפול הממונה על תלונות הציבור מותנה בכך שהמתלונן מיצה עם הנוגעים בדבר את ההליכים והאפשרויות בעניינו.
פנייה ראשונית הנוגעת לעבודת המועצה יש להפנות ליחידה הרלוונטית או למוקד שירות לתושב הפועל 24/7 בטלפון *6769 או דרך הטופס המקוון באתר העירייה.

אופן הטיפול בתלונה

  • הממונה על תלונות הציבור תענה בכתב לכל תלונה שהופנתה אליה באמצעות הטופס המקוון או כתובת המייל.
  • בירור התלונות יתבצע באופן אובייקטיבי, בלתי תלוי ומקצוע מול הגורמים המתאימים בעירייה.
  • הטיפול בתלונה יעשה תוך התחשבות בצורכי המתלוננים, דרישותיהם ובקשותיהם.
  • הממונה על תלונות הציבור תפעל לשיפור מתמיד באיכות השירות שנותנת העירייה לתושביה.
  • הממונה תפעל ליישום לקחים העולים מהטיפול בתלונות.

דרכי הגשת תלונה

פנייה לממונה על תלונות הציבור >>

דו"חות הממונה על תלונות הציבור

כתובת: רח' שרת 4
קבלת קהל בתיאום מראש.

פרטי יצירת קשר

עו"ד אורית בז'רנו-שפירא
מבקרת העירייה והממונה על פניות הציבור

אלזה ברדוגו, רו"ח
רו"ח בלשכת מבקרת העירייה והממונה על פניות הציבור