מחלקת בתי ספר יסודיים אחראית על ניהול כל מערך החינוך היסודי בעיר, הכולל חינוך ממלכתי, ממלכתי דתי וחינוך מיוחד.
המחלקה מלווה את העשייה החינוכית הבית ספרית צעד אחר צעד בכל שלבי החינוך, החל מהצעדים הראשונים של התלמידות והתלמידים בביה"ס ועד המעבר לחטיבת הביניים.
מנהלת המחלקה וצוותה מגבשים את התכניות השונות, בכפוף ליעדים שהוצבו, ומלווים את העשייה החינוכית היומיומית בבתי הספר.
אנו מאמינים, כי בשנים משמעותיות אלה, בהן מתגבשות זהותם/ן ואישיותם/ן של כל תלמיד ותלמידה, תפקידנו הוא לסייע להביא למיצוי היכולות בתחום הלימודי והערכי, וכן להפעיל תכניות בית ספריות שתענקנה מענים לצרכים הקוגניטיביים, הרגשיים והחברתיים של התלמידים והתלמידות.
בהתאם, מטרת התכניות החינוכיות אותן אנו מפעילים בבתי הספר, היא להעלות את הישגי הלומדות והלומדים, לחזק את תחושת המוגנות והשייכות לבית הספר ולעיר, לטעת אהבה לעם ולארץ, לעודד מעורבות בחברה ובקהילה בה הם חיים, לקבל את האחר ולהושיט יד לזולת.​
המחלקה פועלת לקידום העשייה החינוכית בבתי הספר, תוך שיתוף פעולה מלא של מנהלות ומנהלי בתי הספר, פיקוח משרד החינוך, הנהגות התלמידים וההורים.
המחלקה מטפלת בפניות הציבור, במעברים מהגן לבית הספר היסודי ומבית הספר היסודי לחטיבת הביניים, וכן נותנת מענה פדגוגי ותפעולי לבתי ספר ומקדמת תכניות עירוניות במערכת החינוך.

תכניות ייחודיות

אגף חינוך בחר להשתתף בתכנית "מרחבי חינוך", המנוהלת ע"י אגף מחקר ופיתוח (מו"פ) של משרד החינוך, כדי להעמיק את העשייה החינוכית המשמעותית המתרחשת בכפר יונה.
בתי החינוך בעיר נמצאים בתהליך של יצירת זהות מוסדית. בתום התהליך ולקראת הרישום לכיתות א' בשנה"ל תשפ"ד, כל תלמידה ותלמיד יכולים לבחור את המענה החינוכי המתאים להם/ן, באמצעות פתיחה מבוקרת של אזורי הרישום.

מטרת התכנית לפתוח צוהר לעולם המוזיקה והנגינה באופן מהנה וחוויתי, ומשתתפים בה כל בתי הספר היסודיים, בתיאום עם הקונסרבטוריון העירוני ומשרד החינוך. במהלך השנה, משולבים  התלמידות והתלמידים בפעילויות חוץ בית ספריות, התורמות לפיתוח הידע האישי בתחום המוזיקה.

התכנית מתקיימת בשיתוף אגף חינוך והארגונים "רוטרי כפר יונה" ו"רוטרי ישראל". מדובר במיזם חינוכי- ערכי, אשר מטרתו לקרב את בנות ובני הנוער אל ערכי תרבות הדיבור, תוך הבעת רעיון באופן מובנה, רהוט ובזמן קצוב, שיפור יכולת ביטוי, שימוש בשפה נכונה, פיתוח כושר ביטוי ודיבור בפומבי, עידוד לסבלנות ולסובלנות בחברה, חינוך להישגים ועידוד למצוינות ולהצלחה.

התכנית פעלה לראשונה בשנת הלימודים תשפ"ג, במטרה ליצור תוכן חדשני ומקצועי לילדות ולילדים בקידום הלמידה החברתית-רגשית, בשפה נגישה ובגובה העיניים. התכנית מעניקה ארגז כלים, הכולל סרטונים מעולמם של הילדות והילדים, נוח ושימושי לצפייה בבתי הספר, וכן בבתי הילדות והילדים עם ההורים. הסרטונים מלווים בתכניות עבודה ובפעילויות כיתתיות.

תכנית שמטרתה לעודד את באות ובאי בתי החינוך להשתתף בפיתוח הקיימות ובניהול אורח חיים "מקיים" ובשימוש מושכל במשאבי טבע, אנרגיה, פסולת, מחזור ועוד. כחלק מהתכנית, הוקמו בבתי הספר גינות חקלאיות, באמצעותן חוקרים התלמידות והתלמידים, מתנסים ועדים לתהליכים שקורים בהן. הפעילויות בגינה מתרחשות באופן חוויתי ומלמד.

עיריית כפר יונה הציבה לה למטרה לקדם שוויון מגדרי בחינוך, כדי שכל תלמידה ותלמיד יוכלו לממש את הפוטנציאל הלימודי והחברתי המלא שלהם, ללא הבניות מגדריות, העלולות להגביל אותם. התכנית פועלת בכל בתי הספר, מתוך הבנה, כי ישנה חשיבות מכרעת להתמודדות עם שורשי אי השוויון המגדרי מגיל צעיר, בזירות בהן מתקבעות תפיסות והטיות מגדריות בקרב ילדים וילדות.
המשימה שנבחרה בבתי הספר היא חיזוק החוסן ותחושת המסוגלות - כל בית ספר בחר תהליך שיקדם את הנושא.

התכנית פועלת בשיתוף הורים, ובמסגרתה יוצרים התלמידות והתלמידים תוכן דיגיטלי בשפת קוד: הנפשות ומשחקים, תכנות רובוט ועוד, תוך לימוד תהליכים של פתרון בעיות.

רישום ושיבוץ

הורים יקרים,

ברכות לקראת רישום ילדיכם/ן לכיתה א' בשנת הלימודים תשפ"ה.
הרישום מתבצע באופן מקוון בלבד והוא זמין ונגיש בכל שעה.
מועדי הרישום: החל מיום חמישי ט"ו בשבט תשפ"ד, 25.1.24 עד יום יום ראשון ב' באדר א' תשפ"ד 11.2.24.

גילאי הרישום

בהתאם לחוק לימוד חובה, תיקון מס' 32 שנת התע"ג-2013, ילדים שנולדו בתאריך 1 בינואר 2018 (יד' בטבת תשע"ח) עד 31 בדצמבר 2018 (כג' בטבת תשע"ט)
חייבים ברישום לכיתה א' לשנת הלימודים תשפ"ה לבית הספר הנמצא באזור מגוריהם (ממלכתי, ממלכתי דתי או ברשת החינוך העצמאי)
בנוסף חייבים ברישום גם ילידי 2017 שנשארו שנה נוספת בגן חובה.

הגשת בקשות העברה לכיתה א' תתאפשר באתר החל מתאריך 26.2.24 (יז' בשבט תשפ"ד) עד לתאריך 17.3.24 (ז' באדר ב' תשפ"ד)

פרטי בתי חינוך

אנו מאמינים בפיתוח לומדים/ות עצמאיים/יות, עם  מסוגלות להתמודד בהצלחה עם אתגרי החיים העתידיים.
תהליכי ההוראה והלמידה בבית החינוך מטפחים תלמידים/ות יצירתיים/יות, בעלי/ות חוסן אישי,  אשר לומדים/ות לבחור ולהשיג יעדים בעבודת צוות יעילה ומעצימה.

אדוה גת
מנהלת בית חינוך עמל

 

 

 

 

 

בבית חינוך "הדר" משנים את פני החינוך באמצעות למידה רלוונטית, פעילה, יוזמת, מעוררת סקרנות ומזמנת ביטוי לקולם/ן האישי של הלומד והלומדת. עולם  הילד/ה מורכב ממעגלי חיים שונים לאורך היום.  כדי להקיף את הילד/ה באופן מיטבי ומכיל,  עלינו ללמוד את עולמו המהיר והמתחדש טכנולוגית, ולהתאים את התהליכים החינוכיים לחייו/ה כך שיצמיחו ויחזקו אותו/ה כאדם. חיזוק יסודות אלו מסייעים לפיתוח בוגר/ת המודע/ת ליכולותיו/ה,  לוקח/ת אחריות אישית ותורם/מת לקהילהאנו מאמינים בפיתוח לומדים/ות עצמאיים/יות, עם  מסוגלות להתמודד בהצלחה עם אתגרי החיים העתידיים.
תהליכי ההוראה והלמידה בבית החינוך מטפחים תלמידים/ות יצירתיים/יות, בעלי/ות חוסן אישי,  אשר לומדים/ות לבחור ולהשיג יעדים בעבודת צוות יעילה ומעצימה.

רותי מילשטיין
מנהלת בית חינוך הדר

 

 

 

 

 

בית חינוך "בר אילן" רואה את עצמו כבית חינוך קהילתי, הפונה לציבור המעוניין בחינוך הממלכתי-דתי (ממ"ד).  אנו מאמינים בתפיסה של "היחיד והיחד",  הכוללת בתוכה צמיחה של כל אחת ואחד מבאי/ות בית החינוך, ההבנה שכל אחת ואחד מביא/ה ייחוד אל הקבוצה ושהשלם גדול מחלקיו. ה"יחד"  בבית ספרנו מקדם את תחושת השייכות והביטחון של קהילת התלמידים/ות,  נותן מענה לכלל האוכלוסייה הדתית ומקדם למידה שיתופית,  העוסקת בסוגיות חברתיות וערכיות מחיי החברה והאומה. בית החינוך שם לו כמטרה לפתח את החוזקות הטמונות בכל אחת ואחד מבאי /ות בית החינוך. צוות המורים מפתח תכניות, קורסים,  שיעורים ויוזמות קהילתיות,  תוך שימת דגש על מצוינות אישית, חברתית, לימודית ותורנית. תלמידי/ות בית החינוך בוחרים/ות לפתח את עולמם/ן האישי, החברתי, הלימודי והתורני, מתוך בחירת מסלול התואם את רצונם/ן ומשכלל את עולמם/ן

רוני אהרוני
מנהל בית חינוך בר אילן

 

 

 

 

 

בבית החינוך שלנו אנו מחנכים לאור ערכי תרבות מרכזיים: האמת, הטוב  והיפה.  ערכים אלו באים לידי ביטוי בלמידה לשם הבנה, בטיפוח מעורבות חברתית פעילה  ובצריכה של לימודי אומנויות במרחב הבית ספרי והקהילתי. העיקרון הפדגוגי המנחה אותנו הוא "למידה נושאית רב תחומית", המשלב בחירה, התנסות וביטוי אומנות, ומקדם הבנה של רעיונות גדולים, תוך פיתוח  מסוגלות  עצמית ומודעות חברתית. לאורך השנה נלמדות יחידות אינטגרטיביות בית ספריות בהלימה לרצף האירועים השנתיים. ביחידות משולבים תחומי דעת שונים, בהתאם לנושא הנלמד.

טליה לוי-מלאכי
מנהלת בית חינוך
דרך ע"ש רונה רמון

 

 

 

 

 

כוס גדושה של למידה הדדית, מספר כפות של רלוונטיות, מצקת של מיומנויות, מפזרים למעלה אבקת בחירה ונקבל ביחד... מסע מרתק אליו יצאו בוגרים/ן מצוידים/ות במזוודה של כלים לחיים.

עדי גזל סקולץ
מנהלת בית חינוך שרונה

 

 

 

 

 

בית החינוך פועל ברוח דמוקרטית ע"פ משנתו החינוכית של יאנוש קורצ'אק, כמנוף למימוש עצמי, בדגש על הערכים: בחירה ושיתופי פעולה עם קהילות בית החינוך והקהילה העירונית.

גלית פישר
מנהלת בית חינוך רימון

 

 

 

 

 

בית ספר מוכר שאינו רשמי של רשת "מעיין החינוך התורני" לכיתות א'-ח'.

הרב יוסף הללויה
מנהלת בית חינוך פני מאיר

 

 

 

 

 


פרטי יצירת קשר

שושי אטיאס
מנהלת מחלקת בתי ספר יסודיים

ענת שוחט
מזכירת מחלקת בתי ספר יסודיים

צהרוני בתי החינוך

צהרוני בתי החינוך מופעלים על ידי המרכז הקהילתי. לעמוד הצהרונים באתר המרכז הקהילתי  >>
 

אנה גורדון
מנהלת תחום צהרונים

לעמוד ראשי באגף חינוך >>